Germany player Mesut Ozil given World Cup bonus to Gaza. জার্মানির ওজিল বিশ্বকাপ জেতার ফলে যে অর্থ তা প্রদান করবেন গাজার শিশুদের জন্য

Germany Football player Mesut Ozil has not given World Cup bonus to Gaza.

বিশ্বকাপ থেকে আয় করা সব অর্থ বিপর্যস্ত গাজার মানুষদের সহায়তায় দান করবেন জার্মান সুপার স্টার মেসুত ওজিল। এবারের বিশ্বকাপে রোজা রেখেই মাঠ কাঁপিয়েছেন এ জার্মান তারকা। এছাড়া প্রতিটি ম্যাচের আগে তিনি নফল নামাজ এবং কোরআন তেলাওয়াত করে মাঠে নামতেন। ইসরায়েলকে সমর্থন করায় বিশ্বকাপে ফিফার এক কর্মকর্তার সঙ্গে হ্যান্ডশেক করেননি ওজিল।

Germany star Mesut Ozil 'to donate World Cup earnings to Gaza.

Germany star Mesut Ozil 'to donate World Cup earnings to Gaza.

 

তুর্কি বংশদ্ভূত ওজিল ফাইনালের আগে কোরআন তেলাওয়াত করে মাঠে নামেন। এর আগে রোজার মাসে রোজা রেখে তিনি প্রতিটি ম্যাচে মাঠে নামতেন।

ইসরাইলকে সমর্থন দেয়ায় ফিফা কর্মকর্তাদের সঙ্গে হ্যান্ডশেক করেন নি এই মুসলিম ফুটবল তারকা। 

Maybe in the future’ Mesut Ozil’s rep denies reports he gave World Cup bonus to Gaza. The 25-year-old allegedly said that he was going to donate his earnings from Germany’s triumph in Brazil to a charity for children in the Gaza Strip.

Ozil, who is the Gunners record signing, earned a £237,000 bonus for helping Germany win the final and £118,000 for his side’s semi-final win. But his representative tonight said the Arsenal midfielder was donating money to projects in Brazil and not to the aid efforts in Gaza.

Roland Eitel said: “The claim that Mesut donated money to Gaza is not true.

“Maybe in the future, who knows? He donated money to causes in Brazil and he is now on holiday.”

Footballer Ozil donates World Cup winnings to Gaza. Mesut Ozil uses World Cup bonus to pay for Brazilian kids.

 

1298 D0 1 T0
Image of
Image of
Image of